خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/04 - 14:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدارهای هیات پارلمانی ایران با دستیار وزیر امورخارجه در امور اقتصادی و رئیس اتاق بازرگانی استونی

اردشیر نوریان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی که به دعوت همتای استونیایی خود به تالین سفر کرده است در ادامه برنامه های خود، در دیدارهای جداگانه ای با دستیار وزیر امورخارجه در امور اقتصادی و توسعه استونی و رئیس اتاق بازرگانی استونی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اردشیر نوریان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی که به همراه فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن و دیگر عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی بدعوت همتای استونیایی خود به تالین سفر کرده است در ادامه برنامه های خود، در دیدارهای جداگانه ای با واینو رینارت، دستیار وزیر امورخارجه در امور اقتصادی و توسعه استونی و همچنین میت پالتس، رئیس اتاق بازرگانی استونی دیدار و پیرامون موضوعات مختلف دوجانبه اقتصادی، بازرگانی و علمی و بسط و گسترش همکاری ها با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند. 



 











دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی با دستیار وزیر امور خارجه استونی در امور اقتصادی و توسعه


 



رئیس گروه دوستی پارلمانی کشورمان در دیدار با دستیار وزیر امورخارجه استونی در امور اقتصادی و توسعه از ابراز همدردی وزارت امورخارجه استونی به مناسبت حادثه تروریستی اهواز تشکر و قدردانی نمود.



وی سفر گروه دوستی پارلمانی کشورمان را نقطه عطفی برای آغاز روابط و همکاریهای دو کشور در عرصه های مختلف اقتصادی، تجاری و بازرگانی دانست و گفت: راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همکاری و ایجاد روابط دوستانه فی مابین تمامی کشورهای جهان است. 



 











دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی با دستیار وزیر امور خارجه استونی در امور اقتصادی و توسعه


 



وی افزود: از این رو به رسمیت شناختن استقلال استونی و حمایت ایران از عضویت استونی در شورای امنیت سازمان ملل، نشاندهنده علاقمندی ایران به برقراری ارتباط بیشتر فی مابین دو کشور است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام و ادامه تحریم ها علیه ایران بر لزوم پایبندی اتحادیه اروپا به این توافق تاکید و گفت: جمهوری اسلامی ایران ثابت نموده که خواهان همکاری با جهان پیرامون، بویژه اتحادیه اروپا است. اکنون اتحادیه اروپا در یک آزمون بزرگ تاریخی قرار دارد و می بایست استقلال خود را در تصمیم گیری و پایبندی خود به تعهدات و قوانین بین المللی را در عمل اثبات کند.



 











دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی با دستیار وزیر امور خارجه استونی در امور اقتصادی و توسعه


 



رئیس هیات پارلمانی کشورمان همچنین در ملاقات با رییس اتاق بازرگانی استونی، با اشاره به فرصت های بوجود آمده میان دو کشور برای آغاز همکاریهای دوجانبه و چند جانبه در زمینه های مختلف اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و علمی، مناسبات پارلمانی را زمینه ساز تقویت و تحکیم روابط دوستانه و گسترش همکاری ها عنوان کرد.



دستیار وزیر امور خارجه در امور اقتصادی و توسعه استونی نیز در دیدار با رییس هیات پارلمانی کشورمان، ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از این دیدار، حادثه تروریستی اهواز را تسلیت گفته و این اقدام را محکوم کرد.



 











دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی با دستیار وزیر امور خارجه استونی در امور اقتصادی و توسعه


 



وی گفت: از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از استونی در مجامع بین المللی تشکر میکنم.



وی افزود: ما خواهان ارتباط و همکاری دو کشور در عرصه های مختلف مورد علاقه طرفین هستیم و بر حمایت خود در اتحادیه اروپا از روابط با ایران تاکید خواهیم کرد./



پایان پیام



برای دیدن گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید.



 

  • کد خبر : 262559
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار